כידוע, אחד הקשיים בכתיבת תסריט, הוא פיתוח העלילה - איך ל%^@ל מגיעים מנקודת ההתחלה לנקודת הסיום?

בשביל זה, כמובן, יש את מבנה התסריט (שבא לעזרה כדי לעצב ולמצב את הסיפור).
אבל בכל מקרה, כשאתם מתקדמים עם העלילה, יש עניין אחד שאני ממליצה לכםן לחשוב עליו תוך כדי:
לא להתייחס לעלילה שלכםן במובנים של "ואז" "ואז". למה? כי אם אנחנו מתחילים לייצר תסריט שקורה בו משהו ואז עוד משהו ואז משהו אחר ואז עוד משהו.... יוצא שאנחנו מזדנבים כמו כלב/ה אחרי מה שהעלילה מכתיבה לנו, והתסריט -מתפזר. אסון (באופן יחסי, כן?).

רוצים לבדוק את זה? בואו נגיד שהדמות היא בחורה שיש לה ראיון עבודה חשוב.

עכשיו, קחו את זה הלאה. צרו לה עלילה.

אבל רגע! קודם אציע לכםן איך כן כדאי להתקדם עם זה:

לחשוב על העלילה במונחים של "אבל" ו"לכן".
לדוגמא: הבחורה שלנו - בחורה שמרוכזת בעצמה - יצאה לראיון עבודה (שחשוב לה לאללה כמובן), אבל המכונית שלה נגררה כי היא חנתה בחנייה של השכנים ולכן, היא נאלצה להזמין מונית, אבל נהג המונית הוא הבן של הבוסית הנוכחית שלה, דבר שהיא מגלה בדקה התשעים כשהיא טורחת להביט בו, ולכן, היא נאלצת לשקר לו ולרדת רחוק מהפגישה, תוך שהיא מתקשרת למשרד החדש להגיד שתתעכב, אבל מרוב לחץ ורכז עצמי, היא נתקלת במישהו ששופך לה מים על הטלפון ולכן היא צריכה לבקש ממנו לתת לה להתקשר מהטלפון שלו, אבל... וכו' וכו' וכו'.

ככה, בזכות האחים "אבל" ו"לכן", יצאה לנו עלילה נסיבתית, אחידה ובעלת קונפליקט. שיגעון.


איך לכתוב תסריט טוב?

מזמינה אותך ללכת איתי צעד אחר צעד בכתיבת והגשת התסריט שלך

קורס תסריטאות אונליין


והנה הסבר מצולם מתוך הפיקניק שלי עם האחים וילה-דורון:

וכמובטח בבלוג המצולם - קליפ מטורף שמוכיח את כל עניין ה"אבל" ו"לכן", מזווית הפוכה (-:

ללמוד לכתוב תסריט וליהנות מהדרך
סדנאות תסריטאות עם דניאלה דורון