מה הטיפ הכי חשוב בתסריטאות? מה לדעתכםן הדבר הכי חשוב שכדאי לכל יוצר/ת מתחיל/ה לדעת?
הטיפ שלי הוא כל כך פשוט, שאולי בגלל זה הוא מייצר לפעמים התנגדות בהתחלה, אבל הוא מספיק חשוב כדי שאמשיך להסביר למה אני חושבת ככה במפגש הראשון של כל סדנה שלי.
והוא כנראה נכון, כי זה גם הטיפ שרוב היוצריםות נתנו כשהם התבקשו לענות על שאלון התסריטאות שלי.

אז מה הטיפ הכי חשוב לתסריטאיםות מתחיליםות?

למצוא את הקשר האישי שלכםן. משהו שחשוב לכםן לספר, משהו שאם לא בוער לכםן בעצמות, לפחות עובר לכםן בראש. משהו שמעניין אתכםן ויש לכםן מה להגיד עליו.
זה לא חייב להיות מקרה אמיתי שקרה לכםן בחיים (אם כי אם כן - מה טוב), אבל כן חשוב שזה יעביר משהו מאיך שאתםן רואיםות את החיים. כי בתכל'ס, מה אנחנו עושים בכל ה"תסריטאות" הזאת? אנחנו מבקשיםות מהצופיםות של הסרט או הסדרה שלנו לראות לרגע את העולם כמו שאנחנו נוהגיםות לראות אותו. ובשביל זה, צריך להבין קודם מה החיבור האישי שלנו לתסריט.

אתםן תראו - כמעט כל ניסיון לכתוב "מבחוץ" רעיון שרק נשמע כמו משהו טוב, יהיה בעייתי, כי אם אין חיבור אישי לסיפור/נושא/תמה/דמות - יהיה לנו קשה לחזור לכיסא ולגרום לזה לקרות.... (וגם, כמובן, לא יהיה בזה את העומק הדרוש).

ובקיצור - עלילות כולנו יכוליםות לעולל. אבל בשביל סיפור אמיתי עם עומק ואמירה - צריך קשר אישי כלשהו. 

מקווה ששכנעתי אתכםן...

שיהיה בהצלחה ואל תשכחו ליהנות מהדרך,


איך לכתוב תסריט טוב?

מזמינה אותך ללכת איתי צעד אחר צעד בכתיבת והגשת התסריט שלך

קורס תסריטאות אונליין


הנה מה שאני נוהגת לומר לתלמידיםות שלי (קטע מתוך המפגש הראשון בסדנה):

והנה מה שחושבת היוצרת הכי עסוקה בארץ, מיכל קופר קרן ("כדברא", "יומני החופש הגדול", "אולי הפעם" ועוד):

אסף פולונסקי, יוצר "שבוע ויום":

דני רוזנברג, "ג'וני ואבירי הגליל", יועץ בקצרה:

רני בלייר ("שבתות וחגים", פרשת השבוע") בטיפ פרקטי:

האחים תומר אבירם וארז אבירם, יוצרי "השוטר הטוב", מפלפלים:

קרן מרגלית, "פלפלים צהובים", חוזרת לעיקר:

גיורא חמיצר ("השמיניה" ועוד מלאאאא), מה הוא אומר?

ליאור רז, "פאודה", יורה ומורה:

ומי שרוצה להירשם לסדרת הטיפים החינמית שלי בתסריטאות, מוזמן/ת לעשות זאת פה (נחשו מה הטיפ הראשון?;-)

 

ללמוד לכתוב תסריט וליהנות מהדרך
סדנאות תסריטאות עם דניאלה דורון