עבדנו, כתבנו, שכתבנו, קראנו, מחקנו, שכתבנו עוד, שינינו כיוון, חזרנו לדראפט הראשון ושוב שכתבנו. מתי (לע^#*ל) אני יכול/ה לדעת שהתסריט שלי מספיק טוב להגשה??

ובכן, טוב ששאלתםן.

אין לי כמובן תשובה חד משמעית גורפת לזה...

אבל יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני ששולחיםות:

* תניחו לתסריט שלכםן לכמה זמן ואז תחזרו אליו בראש פתוח ואחר. זה עדיין מרגיש לכםן נכון? יופי! זה עדיין לא שם? אל תוותרו לעצמכםן - תעבדו על כל קטע וקטע בתסריט ותהפכו אותו להכי טוב שאתםן יכוליםות לכתוב. 

* תשלחו את התסריט לכמה א.נשים, מ"התעשייה" ומחוצה לה, כדי לראות מה הםן חושביםות. אם כל מי ששלחתםן להם מצביע על אותה בעיה, שווה לבדוק אותה ולא להגיד "הם לא מבינים...."
מצד שני - אל תוותרו על הקול האישי שלכםן שאולי הוא ייחודי ולכן קשה לעיכול.
חזרה לצד ראשון - ש"הקול האישי" לא יהיה התירוץ שלכםן לכתיבת תסריט לא מתקשר. חשוב, כמובן, שהתסריט יעמוד כך או אחרת בעקרונות היסוד של התסריטאות... 

* תבדקו את זה פנימית: האם זה משהו שאתםן ממש גאיםות בו? עד כדי כך שהייתםן רוציםות - בטעות, בטח בטעות - לשלוח אותו לכ-ל רשימת התפוצה שלכםן ולא רק לנמען/ת?

* תבדקו את זה חיצונית: שימו את עצמכםן בנעלי מי שיקרא את התסריט - הלקטור/ית, מנהל/ת מחלקת הדרמה, המפיק/ה: אם הייתםן במקומםן - הייתםן עפים על זה? לא מצליחים להניח לזה ורוצים להמשיך לקרוא?

אם כן - יאללה, תגישו!


איך כותבים תסריט טוב?

מזמינה אותך ללכת איתי צעד אחר צעד בכתיבת והגשת התסריט שלך

קורס תסריטאות


והנה הבלוג המצולם בנושא. למה יש אוהל מאחורי? שאלה טובה.

לארוז לך?

ללמוד לכתוב תסריט וליהנות מהדרך
סדנת תסריטאות עם דניאלה דורון