בטח אתםן מכיריםות את קאן בזכות פסטיבל הקולנוע השיקי שבה, אבל האם שמעתםן על קיומו של פסטיבל הטלוויזיה בקאן?
הפסטיבל, MIPTV, מביא אליו אלפי נציגיםות מכל העולם - חברות הפקה, הפצה, ערוצי שידור ומעט א.נשים פרטייםות - שבאיםות כדי לנסות למכור או לקנות את המוצר הטלוויזיוני שלהםן (בוא נגיד ששם מתחילות רוב הכותרות על סדרות שנמכרו לחו"ל:).

מה עושיםות שם?

מוכריםות סדרות מתוסרטות (יענו, עלילתיות, כמו 'להעיר את הדב'), תכניות דוקומנטריות, שעשועונים, תכניות ריאליטי וכל פורמט אחר שאפשר למצוא על המסך הקטן (תלוי כמה אינץ' יש לכםן). בנוסף, יש גם מסגרות חדשות כמו 'Canneseries' - תחרות של סדרות שכבר הופקו ('בשבילה גיבורים עפים' זכתה!) ואירוע שנקרא 'In Development' - יומיים שמוקדשים לפיתוח של הפקות בינלאומיות. וכמובן, פאנלים מקצועיים, קוקטיילים, מסיבות וכו'... 

איך מוכריםות שם?

מלא פגישות שנקבעו מראש עם חברות הפקה/הפצה/ערוצים - אפשר לנסות למכור את הסדרה/התכנית כרעיון על נייר (לא מומלץ), כתסריט מפותח (לזה יש קצת יותר סיכוי) או כתכנית או סדרה שכבר שודרו (הסיכויים הולכים וגדלים:).
אם היא אכן כבר שודרה, כמובן שעדיף להגיע דרך חברת הפצה ישראלית (כמו "דורי מדיה", "ארמוזה פורמטס", "קשת אינטרנשיונל") או לפחות עם חברת ההפקה של הסדרה/תכנית שלכםן. אבל גם באופן עצמאי אפשר לנסות את מזלכםן (אחרי ששילמתםן בעצמכםן את כרטיס הכניסה הלא זול), כי מה שבטוח, במהלך ימי הפסטיבל, נוצרים קשרים - אשכרה מכל העולם - עם מי שעשוי לגרום לחלום שלכםן להתגשם.  

מה אני עשיתי שם?

זוכריםות שהצעתי לכםן להשתתף ב'פורמג'יניישן', תחרות הפורמטים של ארמוזה? אז גם אני הקשבתי לעצמי, הצעתי רעיון לפורמט (שמתבסס על עיקרון תסריטאי) ובהצבעה שנערכה בקהל של כנס הפורמטים הבינלאומי, זכיתי בפרס חביבת הקהל - כרטיס כניסה ל- MIP! קפצתי על ההזדמנות כדי לנסות ולמכור את הפורמט ההוא (כשאני חמושה בתג הנוצץ של ארמוזה), את הסדרה שלי - 'מי נתן לך רישיון?' (דרך 'דורי מדיה' שממילא עובדים על הפצתה), להשתזף (לא קרה, ירד שם גשם נון סטופ) וכמובן - לצלם לכםן את מה שקורה שם, כי זה בהחלט משהו שאי אפשר להעביר במילים.

בשלושת הסרטונים שלמטה תגלו: איך נראה ה-Palais des Festivals מבפנים, מה צריך להכיל פורמט מנצח, איך מגיעיםות מוכניםות לפגישה, אילו סדרות נמכרות טוב בחו"ל, איך מרגישה יאכטה בגשם ועוד. 


איך כותבים תסריט?

מזמינה אותך ללכת איתי צעד אחר צעד בכתיבת והגשת התסריט שלך

סדנת תסריטאות



איך מנהליםות פגישות ב-MIP?


ללמוד לכתוב תסריט וליהנות מהדרך
תסריטאות עם דניאלה דורון